Saturday, July 31, 2010

Wahai Org2 yg Bersedih


Salam perkongsian untuk semua. Hari-hari yang kita lalui kadangkala tidak seperti yang diharapkan. Ada masa hari-hari itu sangat indah untuk dilalui, adakalanya hari itu, kesedihan, kecelaruan bertamu di hati.

Saya kongsikan kata-kata ini untuk mengubat rasa hati yang gundah gelisah.

Wahai orang-orang yang bersedih ! ALLAH telah menciptakan bagimu warna-warni bunga dan taman yang indah sebelum DIA menciptakannya bagi orang selain kamu.

Wahai kamu yang masih sakit! Sesungguhnya ALLAH menciptakan matahari, udara, air dan macam-macam makanan bagimu, sebelum bagi makhluk selainmu.

Wahai kamu yang kekurangan! ALLAH telah menciptakan berbagai makanan yang bermanfaat dan paling murah harganya bagi kamu sebelum makhluk yang lainnya.

Wahai kamu yang teraniaya! ALLAH telah menciptakan bumi yang luas bagi kamu sebelum makhluk yang lainnya.

Wahai kamu yang dizalimi! ALLAH telah menciptakan bagimu langit yang pintunya sentiasa terbuka untuk menampung semua permohonanmu, sebelum DIA menciptakannya bagi makhluk selainmu.

Wahai orang-orang yang berada di dalam kebingungan! Setiap hari ALLAH mengirimkan dali-dalilnya-NYA kepadamu, maka gunakan akalmu.

Wahai kaum Atheis! Kelemahanmu untuk membebaskan dirimu dari berbagai macam penyakit merupakan dalil bagi kewujudan penciptaMU.

Wahai para pemerhati! Apa yang ada di dalam jiwamu dan alam sekitarmu merupakan dalil bagi hikmah dan kuasaNYA, janganlah kamu menutup matamu.

Wahai orang-orang mukmin! Dalam rahsia-rahsia alam yang terungkap setiap hari merupakan dalil bagi kebenaran keyakinanmu.

(ana petik dr saudara ana jep..(^_^) jom tmbah ilmu!)

No comments: