Wednesday, July 27, 2011

Sekali lagi buatmu Diri

Diri!
Ingin aku menegaskan kepadamu,
MUHASABAH diri!
Jangan kau terleka dibuai arus dunia..
BerSABAR!

Diri!
Ingin aku mengingatimu,
Jangan kau terlalu mengikut nafsu..
Allah sentiasa dekat dengan kita..
TABAH!

Diri!
Ingin aku mengingati kepadamu sekali lagi,
Segala perit dan pahit,
Anggap ia sebagai penghapus dosa...

Diri!
berapa kali ingin ku menegaskan kepadamu,
Jangan berputus asa dengan rahmat yg Maha Esa..
Janji Allah itu pasti..
DIA takkan mungkiri janji...

Diri!
Belajarlah membezakan antara dua jiwa,
jiwa BERSAHABAT dan jiwa BERKASIH..
kerana kedua2nya amatlah berbeza...
janganlah di campurkan kedua2 dalam satu,
meski pun kedua2nya abadi di sanubari hati...

INGAT DIRI!
Aku sayang kamu..
Ingin aku jadikan kamu Solehah..
InsyaAllah~


No comments: